Διατροφή

Οι 13 τροφές που «πολεμούν» τον καρκίνο και οδηγούν στη μακροζωία

Τα τρόφιμα που βρίσκονται μέσα στο ψυγείο σας αποτελούν… το «όπλο» κατά του καρκίνου!
Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι ένα στα τέσσερα άτομα κάτω των 85 ετών στις ΗΠΑ χάνει τη ζωή του από καρκίνο. Παρακάτω θα βρείτε τις top 13 τροφές που είναι ικανές να «χτυπήσουν» την ασθένεια και να οδηγήσουν προς τη μακροζωία…

Μπρόκολο

Βάλτε μπρόκολο στη σαλάτα, την ομελέτα… ή ακόμα και την πίτσα! Το μπρόκολο περιέχει μεγάλη ποσότητα σουλφοραφάνης, στοιχείο που προστατεύει τον οργανισμό από τις καρκινογόνες ουσίες. Μελέτη του Πανεπιστημίου του Michigan πάνω σε ποντίκια διαπίστωσε ότι η συγκεκριμένη ουσία καταπολεμά τα βλαστικά κύτταρα του καρκίνου και την ανάπτυξη όγκων, ειδικά στο μαστό, το ήπαρ, τον πνεύμονα και το στομάχι.

Μούρα

Τα μούρα είναι γεμάτα από φυτοθρεπτικά συστατικά, όπως είναι οι ανθοκυανίνες, που επιβραδύνουν την ανάπτυξη των προκαρκινικών κυττάρων. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται ο Gary D. Stoner, καθηγητής παθολογίας στο “The Ohio State University College of Medicine”, ο οποίος συνιστά μισό φλιτζάνι μούρα την ημέρα. Πιο συγκεκριμένα, τα μούρα κινούνται κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου και του δέρματος.

Σκόρδο

Το σκόρδο «κλείνει» την πόρτα στον καρκίνο του μαστού, του εντέρου, του οισοφάγου, του παγκρέατος και των πνευμόνων. Χαρακτηριστικό είναι ότι η κατανάλωση ωμού σκόρδου δυο φορές την εβδομάδα ελαττώνει σχεδόν κατά 50% τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα, σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Ελέγχου & Προλήψεως Ασθενειών στην Κίνα. Το ίδιο συμβαίνει και με τον κίνδυνο στο παχύ έντερο. Καλό είναι, λοιπόν, να προσθέτετε λίγο ωμό λιωμένο σκόρδο στις σάλτσες, το κρέας ή γενικά στη μαγειρική σας.

Ντομάτες

Οι ζουμερές ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, ένα καροτενοειδές που σταματά την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων του ενδομητρίου που προκαλεί περίπου 8.000 θανάτους ετησίως. Παράλληλα, κινείται εχθρικά απέναντι στον καρκίνο του στομάχου, του προστάτη και των πνευμόνων. Άλλωστε, όπως υποστηρίζει έρευνα του Harvard, η συστηματική κατανάλωσή της μειώνει την πιθανότητα καρκίνου κατά 40%. Γι’ αυτό, φτιάξτε μακαρόνια με «σπιτική» σάλτσα ντομάτας και πείτε «ναι» στη χωριάτικη σαλάτα.

Καρύδια

Γεμάτα με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, αντιοξειδωτικές ουσίες και φυτοστερόλες… τα καρύδια! Σύμφωνα με την Elaine Hardman, καθηγήτρια στο “Marshall University School of Medicine” στη Δυτική Βιρτζίνια, οι τελευταίες «μπλοκάρουν» την εκδήλωση καρκινικών κυττάρων του μαστού. Άλλωστε, το πείραμα πάνω σε ποντίκια, που κατανάλωσαν 56,7 γρ. καρύδια το 24ωρο, απέδειξε ότι εκδήλωσαν λιγότερους και πιο μικρούς όγκους.

Μαύρα φασόλια

Μια μελέτη από το “Michigan State University” διαπίστωσε ότι τα μαύρα φασόλια μειώνουν σημαντικά την εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου σε αρουραίους χάρη στο βουτανικό οξύ τους. Ακόμα και μισό φλιτζάνι όσπρια την εβδομάδα μαζί με χόρτα ή σαλάτα κάνει θαύματα…

 

Άλλες τροφές – «όπλα» κατά του καρκίνου

– Γκρέιπφρουτ: Η βιταμίνη C λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό και έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του στομάχου, του παχέος εντέρου, του οισοφάγου, της ουροδόχου κύστης, του μαστού και τραχήλου.

– Φιστίκια και φυστικοβούτυρο: Οι βιταμίνες των φιστικιών κρατούν ισχυρή την άμυνα των κυττάρων σας απέναντι στον καρκίνο. Απλώστε μια κουταλιά φυστικοβούτυρο πάνω σε ψωμί ολικής άλεσης και έχετε το τέλειο υγιεινό σνακ!

– Γλυκοπατάτες: Ειδικά για τις προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση τροφών – όπως είναι οι γλυκοπατάτες – με βήτα-καροτίνη, φολικό οξύ, βιταμίνη C και φυτικές ίνες μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού κατά 50%

– Λιπαρά ψάρια: Η ρέγκα, το σκουμπρί και ο σολομός περιέχουν βιταμίνη Α, ένα συστατικό που μάχεται τον καρκίνο. Παράλληλα, τα ιχθυέλαια έχουν συνδεθεί με μειωμένα επίπεδα του προστάτη, του μαστού και του καρκίνου του παχέος εντέρου.

– Κόκκινες και κίτρινες πιπεριές: Κορυφαία πηγή βιταμίνης C στο Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμα περισσότερο και από τα πορτοκάλια! Αυτή ενισχύει το ανοσοποιητικό και εξουδετερώνει τις τοξίνες, με τους επιστήμονες να συστήνουν 2 έως 10 γρ κόκκινης και κίτρινης πιπεριάς την ημέρα.

– Κρόκος αυγού: Μαζί με το αβοκάντο, τα βερίκοκα και τα κολοκύθια, ο κρόκος αυγού διαθέτει φολικό οξύ που βοηθά το DNA σας να λειτουργήσει σωστά κατά τη διάρκεια της ακτινοθεραπείας.

– Παντζάρια: Σε συνδυασμό με τις μελιτζάνες και κάθε άλλο μωβ φρούτο ή λαχανικό, τα παντζάρια «σκοτώνουν» τα καρκινικά κύτταρα. Πιο συγκεκριμένα, περιέχουν ανθοκυανίνες που αντεπιτίθενται στον καρκίνο του αίματος και του εγκεφάλου.

πηγή : flowmagazine