Υγεία

Με αυτό το απλό τεστ θα δείτε ακριβώς σε τι κατάσταση βρίσκεται το σώμα σας – Τολμάτε να το δοκιμάσετε;

Χρειάζονται αμέτρητες εξετάσεις από τους γιατρούς συνήθως για να φανεί η φυσική κατάσταση κάποιου.

Ειδικός εξοπλισμός, πολύς χρόνος, και μεγάλη γνώση είναι τα απαραίτητα.

3

Ο βραζιλιάνος γιατρός Claudio Gil Araujo έχει αναπτύξει ένα τεστ το οποίο αποτελεί μια καλή ένδειξη του πόσο γυμνασμένος είναι κάποιος. Μελέτες αποδεικνύουν την ισχύ αυτού του τεστ και οι γιατροί σε όλο τον κόσμο είναι ενθουσιασμένοι.

4

Ειδικά για τους ηλικιωμένους, ένα συγκεκριμένο επίπεδο φυσικής κατάστασης είναι πολύ σημαντικό προκειμένου να επιμηκύνουν τη ζωή τους. Για να εξετάσουν αν είσαι ήδη με το ένα πόδι στον τάφο, το μόνο που χρειάζεται είναι να καθίσεις κάτω και να σηκωθείς ξανά, και να κερδίσεις κάποιους πόντους κάνοντας το. Κάπως έτσι:

5

1. Ξεκινήστε με μια χαλαρή στάση και σιγουρευτείτε ότι δεν υπάρχουν έπιπλα ή άλλα αντικείμενα κοντά σας. Σταυρώστε τα πόδι. Ξεκινάτε την άσκηση με 10 πόντους.

6

2. Καθίστε οκλαδόν στο πάτωμα. Δεν μπορείτε να υποστηρίξετε τον εαυτό σας με κανένα άλλο σημείο του σώματος πέρα από τα πόδια και τον ποπό σας. Αν προσπαθήσετε να στηρίξετε τον εαυτό σας με το χέρι, το γόνατο ή κάποιο άλλο σημείο του σώματος, χάνετε ένα πόντο.

Το ίδιο ισχύει αν προσπαθήσετε να στηριχτείτε με το χέρι ή τον αγκώνα σας στο γόνατο. Αν πεδικλωθείτε και χάσετε την ισορροπία σας, αλλά δεν στηρίξετε τον εαυτό σας, τότε χάνετε μισό πόντο.

7

3. Καθίστε οκλαδόν στο πάτωμα. Όπως πριν, δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κανένα μέρος του σώματος πέρα από τα πόδια και τον ποπό σας. Τώρα έρχεται το δύσκολο: σηκωθείτε χωρίς να χρησιμοποιείτε κανένα μέρος του σώματος πέρα από τα πόδια σας. Μόνο τα πόδια σας επιτρέπεται να ακουμπάνε στο πάτωμα τώρα. Χάνετε ένα πόντο αν προσπαθήσετε να στηριχτείτε με κάποιο άλλο σημείο του σώματος.

9

4. Χρησιμοποιήστε αυτή την κλίμακα για να δείτε με βάση τους πόντους σας πόσο θα ζήσετε με την τωρινή φυσική σας κατάσταση, ή αν θα πρέπει να ξεκινήσετε να κάνετε κάτι για το σώμα σας.

8

Η κλίμακα:

9

8-10 πόντοι: Καλό
Το προσδόκιμο ζωής σας είναι πολύ καλό, και το σώμα σας είναι σε καλή κατάσταση. Αυτό είναι αποτέλεσμα της καλής σας υγείας.

6-7,5 πόντοι: Εντάξει
Η επίδοση σας μπορεί να βελτιωθεί αλλά δεν υπάρχει μεγάλος κίνδυνος.

3,5-5,5 πόντοι: Προειδοποίηση
Αυτό το αποτέλεσμα λέει: Προσοχή, έχετε πρόβλημα. Ο κίνδυνος να πεθάνετε μέσα στα επόμενα έξι χρόνια είναι διπλάσιος από τα άτομα της παραπάνω κατηγορίας.

0-3 πόντοι: Κακό
Είναι ξεκάθαρη προειδοποίηση. Η φυσική σας κατάσταση είναι άσχημη και ο κίνδυνος να πεθάνετε μέσα στα επόμενα έξι είναι πέντε φορές πιο μεγάλος από τα άτομα στην κατηγορία «καλό».

Αυτό το τεστ φυσικά δεν είναι κατάλληλο για όλους. Όσοι πάσχουν από κάποια ασθένεια ή έχουν περιορισμούς δε θα μπορέσουν να το κάνουν. Δυστυχώς, δεν υπάρχει τεστ που να κάνει για όλους, αλλά αυτό εδώ είναι ενδιαφέρον για όλους μας.

Οι άνθρωποι άνω των 50 που μπαίνουν στην κατηγορία «καλό» πρέπει να είναι πολύ περήφανοι. Όλοι οι άλλοι θα πρέπει ίσως να πιέσουν τον εαυτό τους λίγο περισσότερο. Αξίζει να ασκούμαστε και να βελτιώνουμε την δύναμη, την αντοχή και την ισορροπία. Για κάθε πόντο που βελτιώνετε στην κλίμακα, βελτιώνετε το προσδόκιμο της ζωής σας ως και 21%.

Αν λοιπόν πιάσατε λιγότερους από 8 πόντους, τότε παλέψτε με τον τεμπέλη μέσα σας και σηκωθείτε από τον καναπέ. Μοιραστείτε αυτό το γρήγορο τεστ με όσους ξέρετε και μπορεί να τους δώσετε έτσι μια ευγενική προειδοποίηση.